Hjelp og vanlige spørsmål

 

 

Innovasjon

 

1. Hva er termokromisk teknologi og hvordan fungerer den?

a. Coca-Cola tar i bruk innovativ termokromisk teknologi til flaskene i sommer. Denne teknologien gjør at fargen endres når varen kjøles ned til en lavere temperatur. Det termokromiske blekket endrer farge fra klart til blått eller rosa.

b. Denne innpakningen vil være tilgjengelig for ulike produkter med sommertema – som solnedgang, strandsandaler, solbriller og surfbrett.

2. Hva om den nye innpakningen gjør merkevaren ugjenkjennelig for noen kunder?

a. Merkevaren Coca-Cola, inkludert logoen, de ikonsike fargene og fonten vil være synlige og leselige for kundene. All vanlig produktinformasjon, inkludert ingredienser, vil fortsatt være tilgjengelig.

3. Hvor får jeg tak i de termokromiske produktene, og hvor lenge vil de være tilgjengelige?

a. Følgende marked vil ta i bruk termokromisk innpakning: Tyskland, Nederland, Irland, Finland, Danmark, Island og Norge. Aktiveringsperioden starter i juli med varighet som varierer fra 2 til 4 måneder (Nederland).

4. Er Coca-Cola det første selskapet som bruker denne teknologien?

a. Nei, denne teknologien har allerede blitt brukt til beholdere av andre selskap. Coca-Cola har også prøvd den ut i andre land, bl.a. Australia.

5. Kan termokromiske produkter resirkuleres?

a. Ja, materialene i flasken er de samme og kan fortsatt resirkuleres.

6. Hva gjør jeg hvis produktet ikke virker?

a. Sørg for at produktet kjøles ned fra 12 til 3 grader. Hvis logoen ikke endrer farge, ta kontakt med forbrukerservice for å få mer informasjon, enten via e-post forbrukerservice@cokecce.com eller via telefon 67 92 40 50 (Åpningstider: Mandag – Fredag 09.30 – 14.30).

7. Vil etikettene som endrer farge, være på alle flasker?

a. Ja, der hvor termokromiske produkter blir solgt, vil de være tilgjengelige på 0,5L flasker av Coca-Cola, Coca-Cola Zero, Coca-Cola Light, Coca-Cola Life, samt 0,33L bokser av Coca-Cola og Coca-Cola Zero.

8. Markedsføres disse produktene med tanke på barn?

a. Vi tror at disse produktene vil ha en bred apell, men vi henvender oss spesielt til tenåringer og unge voksne. Vi er et ansvarlig selskap og er klar over problemstillingene knyttet til sukker. Det er dette hensynet som gjør at vi har lansert vår strategi for én merkevare fra januar 2016. Dette gir kundene muligheten til å velge en Coca-Cola som passer for dem – enten med sukker, med redusert sukkerinnhold eller sukkerfri. Det finnes en Coca-Cola for alle.

 

Chill it & Win-kampanje // Summer Label // Summer Freeze

 

Spm. 1. Hvordan kan jeg delta?

Svar 1. Du trenger bare å ta en / kjøpe en limited edition Coca-Cola, Coca-Cola Zero, Coca-Cola Light, eller Coca-Cola Life som har de spesielle sommeretikettene som endrer farge. Slik kan du delta og vinne ekstra sommerpremier.

1: Velg en Coca-Cola med limited edition sommeretikett som endrer farge.

2: Kjøl ned ditt Coca-Cola produkt. Du vil se at fargene på etiketten begynner å endre seg og bli fargerik.

3: Gå til coke.no/sommer og følg instruksjonene.

4: Du vil få beskjed med én gang om du har vunnet.

Deltakere vil bli bedt om å opprette en konto på kampanjens nettside, ta bilde av en kampanjeflaske eller laste opp et bilde av en kampanjeflaske, bekrefte fullt navn og gyldig e-postadresse (som er personlig og som deltakeren har tilgang til gjennom hele kampanjeperioden).

Spm. 2. Kan jeg laste opp bilder i landskaps- og portrettformat?

Svar 2. Du kan laste opp bilder i ethvert format. Du må bare passe på at Coca-Cola sin sommeretikett er synlig – med andre ord: Pass på at den er sentrert horisontalt, fokusert og godt belyst.

Spm. 3. Bildet mitt blir ikke gjenkjent. Hvorfor, og hva kan jeg gjøre?

Svar 3. Hvis du ikke får til å ta et gyldig bilde av kampanjeflasken din, kan du følge instruksjonene i feilmeldingen. Og pass på følgende:

At du bruker Coca-Cola sin limited edition sommeretikett som skifter farge.

At logoen er helt nedkjølt.

At du får med fronten av logoen.

At etiketten er sentrert, i fokus og godt belyst.

At bildet ikke er for stort.

At filtypen er riktig.

At tilkoblingen til internett er stabil.

Og: prøv igjen.

Spm. 4. Hva kan jeg vinne?

Svar 4. Du har muligheten til å vinne et Coca-Cola minikjøleskap.

Premien består av Coca-Cola minikjøleskap. Det er opptil 100 stk tilgjengelige som kan vinnes av alle deltakere fra 18/07/2016 til 23.59 09/09/2016.

Spm. 5. Hvor mange ganger kan jeg delta?

Svar 5. Deltakere kan kjøpe kampanjeprodukter gjennom hele kampanjeperioden og kan delta opptil fem ganger per dag.

Spm. 6. Hvorfor må jeg registrere meg og fylle inn opplysninger?

Svar 6. Deltakere må opprette en konto på kampanjens nettside og bekrefte fullt navn og gyldig e-postadresse (som er personlig og som deltakeren har tilgang til gjennom hele kampanjeperioden). Vi må bekrefte alle deltakere og vinnere, og vi kan finne det nødvendig å ta kontakt med deltakeren via e-postadressen eller telefonnummeret som ble oppgitt, for å sende en bekreftelse eller postlegge premier. Les mer her: https://www.cocacola.no/legal/privacypolicy/

Spm. 7. Hvor lang tid tar det å kjøle ned en flaske?

Svar 7. Det kommer an på hva du bruker for å kjøle ned din Coca-Cola, men vi anbefaler alltid at Coca-Cola serveres avkjølt og ved 3 grader. På denne måten er du sikker på at det termokromiske blekket i etiketten endrer farge.

Svar 8. Kan jeg ta eller laste opp bilde av flasker i alle størrelser? Kan jeg delta med alle typer Coca-Cola?

Spm. 8. Du trenger bare å ta en / kjøpe en limited edition 0,5L Coca-Cola, Coca-Cola Zero, Coca-Cola Light, Coca-Cola Life, eller 0,33L Coca-Cola og Coca-Cola Zero som har de spesielle sommeretikettene som endrer farge. Slik kan du delta og vinne ekstra sommerpremier.

Kampanjeetiketter finnes, så fremt de er tilgjengelige på utsalgssted, på 500 ml kampanjeflasker med Coca-Cola, Coca-Cola Zero, Coca-Cola Light og Coca-Cola Life, samt 330 ml kampanjebokser med Coca-Cola og Coca-Cola Zero. Husk at du bare kan delta hvis colaen din er virkelig kald.

Svar 9. Hvordan og når får jeg vite om jeg har vunnet?

Kampanjevinnere vil bli kontakt via e-postadressen som ble oppgitt, ved registrering innen 09/09/16 hvis de har vunnet et minikjøleskap. Det vil også bli oppgitt hvordan prosessen verifiseres og fullføres. Alle deltakere vil få en melding på skjermen hvor de får beskjed om de har vunnet eller ikke, så snart bildet av kampanjeflasken er validert. Hvis du har vunnet, vil du få tilsendt en e-post til adressen du oppga, hvor du blir bedt om å verifisere i henhold til våre betingelser og vilkår. I skjermbildet hvor det bekreftes at du har vunnet, (og i e-posten som bekrefter gevinst), vil det være en knapp for å heve premien. Vinneren må klikke på denne knappen og fylle ut leveringsadressen hvor minikjøleskapet skal sendes. Når skjemaet for å heve premien er fylt ut, vil vinneren få en beskjed på skjermen med en gang om at premien er hevet, noe som må verifiseres i henhold til våre betingelser og vilkår. Når vinnerne er verifisert, vil de få en e-post tilsendt til oppgitt e-postadresse som bekrefter at premien er hevet, og at alle personlige opplysninger samt leveringsinformasjon er mottatt. E-posten vil informere vinneren om at minikjøleskapet er sendt og at den vil bli levert innen 28 dager.

Svar 10. Blir bildet mitt lagret noe sted?

Spm. 10. Nei, bildet ditt blir ikke lagret. Systemet for bildegjenkjenning vil umiddelbart sjekke om bidraget er gyldig og behandle deltakelsen deretter. Coca-Cola forbeholder seg retten til å verifisere alle bidrag og vinnere og nekte å overlevere en premie eller trekke tilbake retten til premie og/eller nekte videre deltakelse i kampanjen og utestenge deltakeren dersom det er rimelig grunn til å mistenke at våre betingelser og vilkår har blitt brutt, eller instruksjonene for deltakelse i kampanjen ikke har blitt fulgt, eller der hvor deltakeren har fått en urettmessig fordel ved deltakelse i kampanjen, eller har vunnet ved hjelp av uredelige midler.

Svar 11. Hvor lenge og hvor vil Coca-Cola sine sommeretiketter som skifter farge, være tilgjengelige?

Spm. 11. Kampanjen vil pågå fra 18.07.2016 til 09.09.2016. Det kan hende at du vil finne produkter med sommeretiketter som skifter farge, før eller etter denne perioden. Uansett om du skulle gå glipp av kampanjen, vil du alltid kunne nyte en fargerik og iskald Coca-Cola.